Troldtekt versneld productie-uitbreiding

28.10.2016

Vorig jaar, ervaarde Troldtekt A/S een groei van 15 procent. Dit jaar verwacht Troldtekt weer een groei met dubbele cijfers. Troldtekt heeft daarom haar omvangrijke investeringsplannen opgevoerd in haar fabriekscomplex in het westen van Jutland, met in totaal een capaciteitsuitbreiding van 40 procent.

De productie draait 24/7 in de Troldtekt fabriek in West-Jutland, in de stad Troldhede. De vraag naar akoestische oplossingen is groter dan ooit en heeft het bedrijf ertoe gedreven haar geplande initiatieven naar voren te brengen.

"Al met al, in 2015-2017 breiden we onze productie met bijna 40 procent uit, welke investeringen van meer dan DKK 100 miljoen met zich meebrengt", zegt Per Leth, CEO van Troldtekt A/S. Hij voegt toe: "Deze zomer, hebben we een nieuwe facet zaagmachine ingehuldigd die de randen van onze akoestische platen snijdt. Later dit jaar gaan we een grote ontwerphal openen met een nieuwe verffabriek. Op deze manier kunnen we inspelen op de grote belangstelling van de architecten in onze gespoten akoestische platen. In 2015 installeerde we een nieuwe droogoven, waarbij de hoeveelheid energie per geproduceerde plaat verminderd werd met 50 procent. "

Belangrijkste initiatieven op korte en lange termijn
Troldtekt’s berekeningen voor 2015 tonen groei van 15 procent ten opzichte van het jaar ervoor, groei die is voortgezet in 2016.
"Dit jaar zien we opnieuw double-digit groeicijfers. De vraag van de Deense markt in het bijzonder is groter dan verwacht. Dit is de reden waarom we nu een deel van de productie-investeringen hebben geavanceerd die we eigenlijk hadden gepland voor 2017" aldus Per Leth.
"Door het optimaliseren van de productie, raken we twee vliegen in één klap. We verminderen onze ecologische voetafdruk in het kader van onze Cradle to Cradle strategie. We zullen in staat zijn om aan de vraag te voldoen in Denemarken en zijn een solide basis aan het creëren voor ons lange-termijn aandeel op onze nabije exportmarkten, "zegt hij.

Nieuw bedrijf in Zweden
De exportmarkten zijn een belangrijke drijfveer voor de verdere groei van Troldtekt, met de recente oprichting van een dochteronderneming in Zweden, Troldtekt AB in Malmö.
  "Verschillende Deense architecten winnen aanbestedingen in Zweden, vooral in de regio Malmö, en we kunnen zien dat ze graag Deense bouwtradities integreren. Tegelijkertijd staat de Zweedse bouw bekend om het gebruik van hout, dat een van de belangrijkste grondstoffen is in onze producten. Het is daarom volkomen logisch om te investeren in Zweden ", zegt Peer Leth, waaraan hij toevoegt: "Collega's in de industrie hebben gezegd dat de Zweedse klanten veel vertrouwen hebben in de Deense bedrijven, maar de voorkeur hebben voor de handel op de lokale voorwaarden. We hebben daarom een dochteronderneming opgericht. Hetzelfde model is succesvol gebleken in Duitsland, waar we Troldtekt Deutschland GmbH in 2015 hebben gevestigd. "

FEITEN OVER TROLDTEKT A/S:

• Troldtekt A/S is een toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van akoestische plafond en muuroplossingen.
  • Sinds 1935, zijn hout en cement de belangrijkste natuurlijke grondstoffen in onze productie, die plaatsvindt in Denemarken in moderne faciliteiten met een laag impact op het milieu.
  • De bedrijfsstrategie van Troldtekt is gebaseerd op het Cradle to Cradle design concept, dat een belangrijke rol speelt bij het veiligstellen van voordelen voor het milieu in de richting van 2022.

Peer Leth, CEO, Troldtekt A/S: +45 8747 8130 // ple@troldtekt.dk
Tina Snedker Kristensen, hoofd van Marketing en Communicatie, Troldtekt A/S: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

Troldtekt Wave is gemonteerd als wandbekleding in de nieuwe Troldtekt productiefaciliteit.
Troldtekt Rhomb wordt gebruikt als bekleding op een van de laatste gevels in de nieuwe productiefaciliteit.
Beide standaard Troldtekt akoestische platen en design oplossingen zijn gemonteerd in de nieuwe productiefaciliteit, die ook zal fungeren als een werkende showroom.
In onze nieuwe productiefaciliteit laten we zien hoe Troldtekt akoestische platen in verschillende kleuren kunnen dienen in zowel decoratief als in geluidsabsorberende gevelbekleding.
Een van onze Troldtekt ontwerpoplossingen: Op verschillende niveaus gemonteerde akoestische platen. De verschillende niveaus worden bereikt door het installeren van Troldtekt platen in verschillende diktes.
De groeiende export van Troldtekt wordt ondersteund door een uitbreiding van de Deense productiefaciliteiten met bijna 40%. Dit geldt ook voor een nieuw verffabriek gelegen in de stad Troldhede in West- Jutland.
Troldtekt A/S, lucht foto, copyright © Hunderup Luftfoto.