Nieuwe designoplossingen winnen prestigieuze Duitse designprijs

De nieuwe serie designoplossingen van Troldtekt - waarmee architecten superieure akoestiek kunnen combineren met uniek interieurontwerp - heeft de ICONIC AWARDS 2019 gewonnen. De prestigieuze Duitse designprijs wordt uitgereikt door de German Design Council tijdens een prijsuitreiking in München in oktober 2019.

07.08.2019
  • ‘Troldtekt® Line’, ‘Troldtekt® Tiles’, ‘Troldtekt® Curves’ en zes andere nieuwe designoplossingen zijn gecreëerd om architecten zoveel mogelijk vrijheid te geven in hun ontwerpen. De individuele designoplossingen kunnen worden gevarieerd en geschaald zodat architecten hun eigen patronen en ritmes kunnen creëren. Dat was precies wat het jurypanel van de  ICONIC AWARDS 2019 aansprak, die Troldtekt designoplossingen benoemde tot winnaar, in de categorie ‘Innovative Architecture’. Andrej Kupetz, CEO van de German Design Council en voorzitter van het jurypanel, legt uit:

“Troldtekt heeft een esthetisch en functioneel overtuigende oplossing ontwikkeld, die opvalt als een combinatie van individualisering en standaardisatie. Deze diametraal tegenovergestelde eigenschappen geven architecten de grootst mogelijke flexibiliteit tegen een redelijke prijs - en met behulp van volledig natuurlijke materialen. Troldtekt designoplossingen brengen goed onderbouwde materiaalkennis samen met unieke innovatieve sterke punten.

Trots op design awards

De ICONIC AWARDS vieren visionaire architectuur en innovatieve, duurzame producten. In 2015 won Troldtekt haar eerste ICONIC AWARD voor het golfvormige akoestische paneel Troldtekt® Wave, die later in hetzelfde jaar een German Design Award won.

Twee jaar later in 2017 ontving het kubusvormige akoestische paneel Troldtekt® Rhomb beide Duitse designprijzen. Nu kunnen de nieuwe Troldtekt designoplossingen de derde Troldtekt akoestische oplossingen zijn die een dubbele overwinning ontvangen, omdat ze ook onlangs werden genomineerd voor de German Design Award 2019. Beide awards worden uitgereikt door de German Design Council.

“Ik voel me ongelooflijk trots elke keer dat we een prestigieuze designprijs winnen. Een ICONIC AWARD winnen voor een hele reeks designoplossingen is indrukwekkend. We hebben geëxperimenteerd met ons kernproduct en hebben precies hetzelfde eenvoudige materiaal gebruikt om een hele reeks oplossingen te maken die interessante ontwerpen combineren met een gezond binnenklimaat en een goede akoestiek. We zijn dus  absoluut verheugd dat het jurycomité van ICONIC AWARDS de mogelijkheden erkent die deze producten bieden ”, zegt Peer Leth, CEO van Troldtekt A / S.

“We werken steeds vaker samen met internationale architecten en een designprijs als deze kan helpen deuren te openen voor tekenbureaus in buurlanden. Daarom zijn we zo blij om zo snel geëerd te worden na de lancering van de nieuwe designproducten, "voegt hij eraan toe.

>> Bekijk alle Troldtekt® designoplossingen

TROLDTEKT DESIGNOPLOSSINGEN – FEITEN

• De nieuwe designoplossingen hebben twee belangrijke kenmerken gemeen: ten eerste worden ze in massa geproduceerd. Ten tweede zijn ze ontworpen om plafond- en wandoppervlakken een naadloze uitstraling te geven.
  • Elke oplossing is bedoeld om een compleet akoestisch oppervlak te vormen, groot of klein.
  • Het doel van Troldtekt met de nieuwe designreeks is een beroep te doen op architecten die graag buitengewone interieurs willen creëren, terwijl ze toch binnen een redelijk budget blijven.

ICONISCHE AWARDS – FEITEN

• De ICONIC AWARDS worden uitgereikt door de German Design Council, die ook achter de German Design Award zit.
  • De ICONIC Awards worden uitgereikt in vijf hoofdcategorieën: architectuur, interieur, product, communicatie, concept.
  • De officiële prijsuitreiking vindt plaats op de Expo Real-beurs in München op 7 oktober 2019.

TROLDTEKT - FEITEN:

• Troldtekt A / S is een toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van akoestische plafond- en wandoplossingen.
  • Sinds 1935 zijn hout en cement de belangrijkste natuurlijke grondstoffen in de productie, die plaatsvindt in Denemarken in moderne faciliteiten met een lage milieu-impact.
  • De bedrijfsstrategie van Troldtekt is gebaseerd op het Cradle to Cradle-ontwerpconcept, dat een belangrijke rol speelt bij het behalen van milieuvoordelen.

MEER INFORMATIE:

Tina Snedker Kristensen, Hoofd Marketing en Communicatie, Troldtekt A / S: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

De nieuwe designlijn van Troldtekt A / S bestaat uit negen designoplossingen die het resultaat zijn van een doel en een regel. Het doel is om architecten de grootst mogelijke flexibiliteit te bieden bij het ontwerpen van plafonds en wanden voor een goede akoestiek. De regel is dat de oplossingen geschikt moeten zijn voor massaproductie en concurrerend geprijsd.
Troldtekt® Dots is één van de nieuwe designoplossingen van Troldtekt A / S. Het oppervlak van elk akoestisch paneel is voorzien van 66 ronde inkepingen van verschillende groottes, wat een dynamisch patroon van ronde elementen toevoegt aan het gehele plafond of wandoppervlak. Copyright© Troldtekt A / S.
De interne architect van Troldtekt, Michael Christensen, heeft de nieuwe reeks Troldtekt designoplossingen ontworpen die architecten de vrijheid geeft om superieure akoestiek te combineren met een expressieve uitstraling. Copyright© Troldtekt A / S.
De designoplossing Troldtekt® Tilt Line biedt een veelzijdig oppervlak. Elk akoestisch paneel heeft zes gebogen groeven en halve groeven langs de buitenranden, waardoor een elegante combinatie van hoekige en rechte groeven op het algehele akoestische oppervlak ontstaat. Copyright© Troldtekt A / S.