Troldtekt verdubbelt capaciteit met nieuwe productielijn

26.02.2019

Troldtekt A / S, producent van duurzame akoestische oplossingen, verdubbelt zijn productiecapaciteit met een energiezuinige nieuwe productielijn in Troldhede, Denemarken. Naast het verkorten van de levertijden, zal de investering van 180 miljoen Deense kroon de weg vrijmaken voor groei in zowel nieuwe als bestaande exportmarkten.

De nieuwe productiefaciliteit van 13.000 vierkante meter is net in gebruik genomen in de fabriek van Troldtekt in West-Denemarken. De vraag naar akoestische panelen, met name voor grote bouwprojecten en particuliere woningen, is zo sterk gestegen dat Troldtekt heeft besloten zijn productiecapaciteit te verdubbelen en 180 miljoen DKK te investeren in een nieuwe en energiezuinige productielijn met behulp van moderne robottechnologie.

De productielijn werd officieel geopend op maandag 25 februari toen de Deense minister van Financiën, Kristian Jensen, het lint doorknipte. Nadien konden de media en genodigden de Kawasaki-robots, de houtscheerinstallatie en de andere componenten van dichtbij bekijken, terwijl de productielijn volledig operationeel was.

Klimaatvriendelijke Deense productie

De investering in moderne energie-efficiënte productie in Troldhede past in de visie van Troldtekt om duurzame akoestische oplossingen te bieden aan klanten in Denemarken en in het buitenland. Troldtekt akoestische panelen zijn gemaakt van lokaal geproduceerde natuurlijke grondstoffen: Deense Noorse vuren en cement van Aalborg Portland.

"We hebben ons uiterste best gedaan om een ultramoderne productielijn te ontwerpen, waar we alles slimmer doen en snel kunnen herinrichten als we nieuwe ontwerpoplossingen ontwikkelen of nieuwe eisen stellen aan onze exportmarkten. Dit is een grootschalige productiefaciliteit, uitgerust met de nieuwste robottechnologie, ”zegt Peer Leth, CEO van Troldtekt A / S.

Hij is blij dat het project op tijd en binnen het budget is gerealiseerd.

Troldtekt panelen worden al lange tijd gebruikt in scholen, instellingen voor kinderopvang, zwembaden en kantoren. Naast het moederbedrijf in Denemarken heeft Troldtekt twee dochterondernemingen: Troldtekt GmbH in Duitsland en Troldtekt AB in Zweden.

FEITEN OVER DE NIEUWE PRODUCTIELIJN:

• De nieuwe fabriek is 320 meter lang en 43 meter breed
  • De nieuwe faciliteit verdubbelt de productiecapaciteit van Troldtekt
  • Bouwkosten: 180 miljoen DKK

FEITEN OVER TROLDTEKT A / S:

• Troldtekt A / S is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van akoestische plafond- en wandoplossingen.
  • Sinds 1935 zijn hout en cement de belangrijkste natuurlijke grondstoffen in onze productie, die in Denemarken plaatsvindt in moderne faciliteiten met een lage impact op het milieu.
  • Het assortiment omvat ook speciale oplossingen die akoestische plafonds combineren met, bijvoorbeeld, geïntegreerde ventilatie.
  • De bedrijfsstrategie van Troldtekt is gebaseerd op het Cradle-to-Cradle ontwerpconcept, dat een sleutelrol speelt bij het waarborgen van milieuvoordelen tegen 2022.

Tina Snedker Kristensen, hoofd marketing en communicatie, Troldtekt A / S: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

De Deense minister van Financiën, Kristian Jensen, arriveert bij de Troldtekt productiefaciliteiten in Troldhede (Denemarken) en wordt verwelkomd door Troldtekt’s CEO Peer Leth.
De Deense minister van Financiën, Kristian Jensen, knipt het lint door en opent officieel de nieuwe Troldtekt productielijn van 13.000 vierkante meter.
Peer Leth, CEO van Troldtekt A / S, geeft een rondleiding door de nieuwe productielijn.