Ontdekt Kopenhagen - nummer één onder‘s werelds beste steden

Kopenhagen staat bovenaan de lijst met steden van de Lonely Planet reisgids die het bezoeken waard zijn in 2019. Een hoge culinaire standaard en interessante architectuur worden onder andere als de redenen genoemd. Een nieuw Troldtekt thema legt door middel van interviews en rapporten de focus op deze twee elementen in de Deense hoofdstad.

28.01.2019

Welke stad moeten reizigers in 2019 bezoeken? Volgens Lonely Planet, 's werelds toonaangevende reisgids, moet Kopenhagen bovenaan de lijst staan. De titel van topstad in 'Best in Travel 2019' is alweer een triomf voor de Deense hoofdstad, die in de afgelopen jaren herhaaldelijk is gepromoot vanwege zijn architectuur, gastronomie en duurzaamheid.

"Degenen onder ons die werken met branding in Kopenhagen zijn blij dat Lonely Planet gastronomie, architectuur en design en duurzaamheid belicht. Dit is ook wat we denken dat Kopenhagen beroemd moet maken ", zegt Anja Hartung Sfyrla, manager van Business Development in de toeristische organisatie Visit Denmark.

Kopenhagen heeft een ambitieus klimaatdoel gesteld om in 2025 koolstofneutraal te zijn. Dit komt tot uiting in de nieuwe architectuur die in de hoofdstad opduikt. Rita Justesen, directeur planning en architectuur bij CPH City & Port Development, zegt:

"Alle stadsdistricten en gebouwen waar CPH City & Port Development verantwoordelijk voor is zijn DGNB-gecertificeerd, zodat we het effect van de vele initiatieven kunnen meten. Naar mijn mening moet duurzaamheid de standaard zijn voor alle stadsontwikkeling en alle gebouwen. Over een paar jaar denk ik dat we niet meer over duurzaamheid zullen praten, simpelweg omdat duurzaamheid voortaan wordt opgenomen in alle systemen en gebouwen en een essentieel onderdeel vormt van alle projecten. "

Gids voor gastronomie en superieure akoestiek

De twee interviews met Anja Hartung Sfyrla en Rita Justesen maken deel uit van een nieuw online thema op www.troldtekt.nl. De focus van het thema is de Deense hoofdstad. Naast interviews met experts bevat het thema een gids voor uitstekende restaurants in Kopenhagen, waar gastronomie, esthetiek en goede akoestiek hand in hand gaan.

In al deze restaurants maken Troldtekt akoestische oplossingen deel uit van het ontwerp. De natuurlijke, cementgebonden akoestische panelen van houtwol garanderen een laag geluidsniveau als aangename achtergrond voor maaltijden.

Het nieuwe online thema biedt ook een rondleiding door verschillende andere prestigieuze gebouwen in Kopenhagen met Troldtekt panelen als onderdeel van de architectuur, waaronder de gloednieuwe bibliotheek / cultureel centrum in Tingbjerg en het wetenschapscentrum Experimentarium, uitgeroepen door TIME Magazine als een van de 'World's Greatest Places 2018'.

Lees hier het thema over Kopenhagen

• Troldtekt A / S is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van akoestische plafond- en wandoplossingen.
  • Sinds 1935 zijn hout en cement de belangrijkste natuurlijke grondstoffen in de productie, die in Denemarken plaatsvindt in moderne faciliteiten met een lage impact op het milieu.
  • De bedrijfsstrategie van Troldtekt is gebaseerd op het Cradle to Cradle ontwerpconcept, dat een sleutelrol speelt bij het waarborgen van milieuvoordelen tegen 2022.

Tina Snedker Kristensen, hoofd marketing en communicatie, Troldtekt A / S: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

Christiansborg Paleis. Copyright© Bigstock
Fredericia Furniture Showroom. Copyright© Helene Høyer Mikkelsen.
Experimentarium Science Center. Copyright© Helene Høyer Mikkelsen.
Experimentarium Science Center. Copyright© Adam Mørk.
Restaurant Sticks'n'Sushi. Copyright© Helene Høyer Mikkelsen.
Restaurant Tårnet. Christiansborg Paleis. Copyright© Thomas Mølvig.