Troldtekt designoplossingen geven karakter aan interieurs

Het nieuwe assortiment van designoplossingen biedt architecten een geweldige mogelijkheid om de uitstekende akoestiek van Troldtekt houtwolcementpanelen te combineren met een unieke uitstraling. In een nieuw online thema geeft Troldtekt A / S de architect achter de nieuwe designoplossingen de gelegenheid om erover te praten - en te laten zien hoe ze worden gebruikt in prachtige gebouwen.

13.05.2019

We brengen verreweg het grootste deel van onze tijd door in gebouwen. Kantoorgebouwen, scholen, sportcentra, restaurants, culturele centra en privéwoningen. Het is daarom belangrijk dat deze binnen omgevingen comfortabel zijn voor onze ogen, oren en gezondheid. Met 'Troldtekt® Line', 'Troldtekt® Tiles', 'Troldtekt® Curves' en een aantal andere nieuwe designoplossingen, geeft Troldtekt A / S architecten de mogelijkheid om geweldige akoestiek en een gezond binnenklimaat te combineren met een unieke, schaalbare look.

"Het doel was om oplossingen te ontwerpen die de grootst mogelijke vrijheid in de architectuur bieden. U kunt uw eigen patronen en ritmes creëren in het ontwerp - en de verschillende designoplossingen variëren en schalen om een zeer samenhangend gevoel van harmonie te creëren op plafonds of muren. We willen beroep doen op architecten die de ruimte willen om iets bijzonders te doen in hun interieur, maar ook binnen een redelijk budget moeten blijven, "zegt Michael Christensen.

Hij is de interne architect bij Troldtekt A / S en de persoon die de nieuwe designlijn heeft ontwikkeld.

Het interview met Michael Christensen maakt deel uit van een nieuw online thema op www.troldtekt.com. Het thema legt de nadruk op Troldtekt designoplossingen. Er wordt gekeken naar de verschillende oplossingen en naar een aantal elegante cases waarin ontwerpers en architecten vertellen over hun ervaringen.

Het draait allemaal om het oppervlak

De nieuwe designoplossingen hebben twee belangrijke kenmerken gemeen: ten eerste zijn ze in massaproductie. Ten tweede zijn ze ontworpen om plafond- en muuroppervlakken een naadloze uitstraling te geven. Elke oplossing is bedoeld om een volledig akoestisch oppervlak te vormen, groot of klein.

"De reeks designoplossingen markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Troldtekt. We zijn in 1935 begonnen met industriële panelen en hebben de afgelopen jaren akoestische oplossingen voor moderne architectuur ontwikkeld. We hebben doorheen de jaren spannende ontwerpen aan ons assortiment toegevoegd, die internationale prijzen hebben gewonnen. We tillen onze designoplossingen nu naar een hoger niveau door een serie te lanceren die geschikt is voor productie met behulp van moderne technologie en daarom tegen concurrerende prijzen ", zegt Peer Leth, CEO van Troldtekt A / S.

Bekend product in nieuwe oplossingen

Søren Vester ontwerpt interieurs voor allerlei gebouwen, van restaurants tot privéwoningen. Hij koos de Troldtekt Line Design oplossing voor het elegante en smaakvolle Restaurant Strandtangen in de Deense stad Skive. Het interieur van het restaurant is in harmonie met de Scandinavische keuken die het serveert.

"Ik vind het geweldig om te zien hoe Troldtekt haar kernproduct heeft uitgedaagd en ontwikkeld tot een nieuwe designoplossing. Het is gemaakt van hetzelfde eenvoudige materiaal, maar Troldtekt heeft geëxperimenteerd met de akoestische panelen en deze gebruikt om een spannende nieuwe look te creëren. Troldtekt Line verbergt de verbindingen tussen akoestische panelen, waardoor het oppervlak één geheel wordt. "Het is best briljant", zegt Søren Vester in een artikel in het thema.

Naast inspirerende voorbeelden van de nieuwe designlijn, omvat het online thema ook een interview met Andrej Kupetz, CEO van de German Design Council, die jaarlijks de prestigieuze German Design Award uitreikt.

>> Lees hier het volledige thema over Troldtekt designoplossingen

• Troldtekt A / S is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van akoestische plafond- en wandoplossingen.
  • Sinds 1935 zijn hout en cement de belangrijkste natuurlijke grondstoffen in de productie, die in Denemarken plaatsvindt in moderne faciliteiten met een lage impact op het milieu.
  • De bedrijfsstrategie van Troldtekt is gebaseerd op het Cradle to Cradle ontwerpconcept, dat een sleutelrol speelt bij het waarborgen van milieuvoordelen tegen 2022.

Tina Snedker Kristensen, Hoofd Marketing en Communicatie, Troldtekt A / S: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

De nieuwe designlijn van Troldtekt A / S bestaat uit negen designoplossingen die het resultaat zijn van een doel en een regel. Het doel is om architecten de grootst mogelijke flexibiliteit te bieden bij het ontwerpen van plafonds en wanden voor een goede akoestiek. De regel is dat de oplossingen geschikt moeten zijn voor massaproductie en concurrerend geprijsd.
De interne architect van Troldtekt, Michael Christensen, heeft de nieuwe reeks Troldtekt designoplossingen ontworpen die architecten de vrijheid geeft om superieure akoestiek te combineren met een expressieve uitstraling. Copyright© Troldtekt A / S.
Troldtekt® Dots is één van de nieuwe designoplossingen van Troldtekt A / S. Het oppervlak van elk akoestisch paneel is voorzien van 66 ronde inkepingen van verschillende groottes, wat een dynamisch patroon van ronde elementen toevoegt aan het gehele plafond of wandoppervlak. Copyright© Troldtekt A / S.
De designoplossing Troldtekt® Tilt Line biedt een veelzijdig oppervlak. Elk akoestisch paneel heeft zes gebogen groeven en halve groeven langs de buitenranden, waardoor een elegante combinatie van hoekige en rechte groeven op het algehele akoestische oppervlak ontstaat. Copyright© Troldtekt A / S.
Bij Restaurant Strandtangen in het Deense Skive gaat eerlijk Scandinavisch eten hand in hand met een elegant en stijlvol interieur. Het middelpunt is het zwarte Troldtekt® Line akoestische plafond met gefreesde groeven, die een heel speciale sfeer creëren. Copyright© Troldtekt A / S.