Juwelendoos met duizend horloges

De webshop Ditur.dk heeft een nieuw en elegant hoofdkantoor dat past bij het dynamische imago van het bedrijf.

Troldtekt akoestische plafonds in commerciële gebouwen

Het succesverhaal van Ditur is bekend bij alle Deense ondernemers en investeerders. Twee jonge tweelingbroers - Mikkel en Kasper Dissing - hebben in een paar jaar tijd een voortdurend groeiend merk opgebouwd, en nu investeren zij om hun bedrijf internationaal te laten groeien. De kernproducten van het bedrijf zijn polshorloges en accessoires tegen prijzen die voor iedereen betaalbaar zijn.

Het nieuwe hoofdkantoor is gevestigd in een rustiek en groen industriegebied ten zuidwesten van Aarhus, Jutland. Van buiten is het gebouw eenvoudig en sober, bestaande uit zorgvuldig uitgebalanceerde gevels in donkergrijs beton. Een verzonken glazen gevel op de begane grond creëert een lichte en uitnodigende entree.

Showroom met wow-factor

Het gebouw heeft de vorm van een zwevende juwelendoos en huisvest een showroom, opslagfaciliteiten en kantoren. De showroom is van buitenaf goed zichtbaar, en zodra je voor het gebouw parkeert voel je het exclusieve interieur. De showroom is het hart en de identiteit van het gebouw - hier worden alle slimme horloges tentoongesteld, en de uitgestrekte verkoopruimte verbindt het hele gebouw met de verschillende verdiepingen en functies.

De architect Christina Rousing Toxværd van GPP Arkitekter zegt over het project:

"Een goede akoestische omgeving stond zeer hoog op de prioriteitenlijst van de klant. Vooral in de showroom en de kantoren, die door het dubbelhoge atrium met elkaar verbonden zijn. Voor de plafonds viel de keuze op Troldtekt akoestische panelen vanwege hun superieure akoestische eigenschappen. De kleur natuurlijk grijs vult ook prachtig de tinten van de ruwe betonnen muren aan."

Contrasterende oppervlakken

"Bij het kiezen van de materialen en kleuren wilden we een rauwe omgeving creëren als contrast met de verfijnde oppervlakken en detaillering van de 'zwevende' vergaderpods. De zichtbare zwart geschilderde installaties en het grijze Troldtekt plafond creëren precies de rauwe uitstraling die we zochten.

In plaats van te werken met kleine gebieden van geluidsabsorbers, hebben we de vergaderpods bekleed met verschillende geluidsabsorberende materialen. Een daarvan is Troldtekt tilt line die een lichte en speelse look creëert op een van de pods.

Tussen de vergaderpods en werkplekken zijn zones gecreëerd met lounge-omgevingen die de sociale relaties tussen werknemers en klanten verbeteren. De zones zijn strategisch geplaatst om de mensen die op hun reguliere werkplek werken niet te storen.

In verband met de inhuldiging van het nieuwe hoofdkantoor werden het restaurant en de showroom onderworpen aan de ultieme akoestische test. We stelden echter vast dat de akoestiek zeer aangenaam was, ondanks alle feestelijke bezoekers die het evenement bijwoonden."