Troldtekt® wave wint Danish Building Industry Climate Award

01.03.2016

De akoestisch Troldtekt wave plaat heeft de Danish Building Industry Climate Award (Byggeriets Klimapris) gewonnen, die onlangs bij Byggeri '16 heeft gepresenteerd in Fredericia. Troldtekt wave is een Cradle to Cradle gecertificeerd natuurlijk product dat onder milieuvriendelijke omstandigheden wordt geproduceerd en kan worden teruggegeven aan de natuur als compost.

De golf-vormige akoestisch plaat, Troldtekt wave, is uitgeroepen tot winnaar van de Danish Building Industry Climate Award (Byggeriets Klimapris). Peer Leth, CEO van Troldtekt A/S, is trots op de prestatie van zijn bedrijf:
"Onze business strategie gaat over het produceren van duurzame en intelligente akoestische oplossingen. We hebben enorm geïnvesteerd in groene initiatieven, en dit zullen we ook blijven doen in de komende jaren. Ik ben blij dat de industrie onze inspanningen nu beloont met de Climate Award, nadat we de Danish Building Industry Environment Award in 2010 hebben gewonnen ", zegt Peer Leth, CEO van Troldtekt A/S.

Alle betrokkenen van de bouwindustrie hebben gestemd
Het doel van de Danish Building Industry Climate Award is om klimaatvriendelijke oplossingen in de bouwsector te bevorderen. Net als de twee andere awards is deze award gepresenteerd op Byggeri '16. De commissie die de winnaars hebben gekozen bestaat uit onder andere de CEO's van de Deense Construction Association, de Federatie van Deense Building Industries, de Deense Federatie van Kleine en middelgrote ondernemingen, de Deense vereniging van architecten en de Deense vereniging van architectenbureaus.
"Dus, alle betrokkenen in de bouw hebben samen besloten om onze duurzame aanpak en product te belonen door het ons te benoemen tot de winnaar. Het is een enorm klopje op de schouder ", zegt Peer Leth.

Duurzame productie en natuurlijke materialen
De commissie gewezen op de volgende aspecten van Troldtekt wave:

• Het Troldtekt akoestische assortiment is gemaakt van natuurlijke materialen Deens hout (FSC en PEFC ™) en Deens cement.
  • Troldtekt heeft zijn businessstrategie gebaseerd op de Cradle to Cradle principes, wat betekent dat, bijvoorbeeld zowel het product en de productontwikkeling worden gescreend volgens de Cradle to Cradle principes.
  • De productie van Troldtekt akoestische platen vindt plaats in een gesloten systeem zonder lozing van afvalwater.
  • In samenwerking met HedeDanmark, de grootste service en handelsonderneming van Denemarken in het groene gebied, heeft Troldtekt een take-back systeem voor bouwafval gelanceerd. Dit hebben ze gedaan zodat de resten en afval van Troldtekt akoestische platen op bouwplaatsen kunnen worden teruggegeven aan de natuur als compost in plaats van worden verzonden voor verbranding of stort.
  • Als DONG Energy klimaat partner sinds 2013 baseert Troldtekt haar elektriciteitsverbruik op 100 procent hernieuwbare energie in de vorm van windenergie. Daarnaast wordt de energie die wordt gebruikt voor verwarming in de productie, is gebaseerd op CO2-neutraal houtafval, met inbegrip van de eigen productieafval van het bedrijf.

Volledige documentatie
Troldtekt wave en de andere producten in het Troldtekt akoestische assortiment zijn Cradle to Cradle gecertificeerd in de categorie zilver. Troldtekt heeft dus de volledige controle van de materialen in de akoestische platen, zodat ze veilig worden gecomposteerd als onderdeel van de biologische cyclus. Tot 2022 volgt Troldtekt een stappenplan met initiatieven die zijn ontworpen om nog groenere productie te waarborgen. Het doel is om Cradle to Cradle certificering op het hoogste niveau te bereiken, platina.

TROLDTEKT WAVE – FEITEN

• Troldtekt wave is een golf-vormig akoestisch plaat dat kan worden gebruikt voor beeldende driedimensionale plafond- of wandbekleding.
  • Troldtekt wave is een onderdeel van de Troldtekt akoestische assortiment en beschikt over dezelfde uitstekende akoestiek, brandvertragers en binnenklimaat eigenschappen.
  • Het volledige gamma van Troldtekt akoestische platen is Cradle to Cradle-gecertificeerd in de categorie zilver.
  • Troldtekt wave werd gelanceerd in juni 2015 en heeft sindsdien de German Design Award, de iconische Award en de Green Product Award gewonnen - en nu de Danish Building Industry Climate Award.

VERDERE INFORMATIE:
Peer Leth, CEO, Troldtekt A/S: +45 8747 8130 // ple@troldtekt.dk
Tina Snedker Kristensen, Head of Marketing en Communicatie, Troldtekt A/S: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

Burgemeester van Fredericia, Jacob Bjerregaard, presenteert de Danish Building Industry Climate Award 2016 (Byggeriets Klimapris) aan Peer Leth, CEO van Troldtekt A/S.
De Danish Building Industry Climate Award 2016 (Byggeriets Klimapris)
Burgemeester van Fredericia, Jacob Bjerregaard, bezoekt Troldtekt’s stand op de Byggeri 16 handelsbeurs en ervaart goede akoestiek in de Troldtekt box.
Palle Thomsen (Deens Building Centres) en Peer Leth (Troldtekt A/S), samen met de burgemeester van Fredericia, Jacob Bjerregaard en Poul Erik Grönfeldt (Deense Building Centres) naast de winnende, golfvormige akoestisch plaat, Troldtekt wave bij Troldtekt’s beursstand.
Troldtekt A/S won de Danish Building Industry Climate Award 2016 en ontving met eer dit mooie beeldje.